• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Förstår inte hur så många kan tycka detta är ett bra lån? 20K så ska man betala 516 kr i månaden! Det är ju sjukt dyrt, andra låneföretag har ju en månadsavgift på runt 2-300 som max.
Förstår inte hur så många kan tycka detta är ett bra lån? 20K så ska man betala 516 kr i månaden! Det är ju sjukt dyrt, andra låneföretag har ju en månadsavgift på runt 2-300 som max.
Man kan inte enbart gå på månadsbeloppet rakt av utan man måste titta på räntesats och ev. tillkommande avgifter för att se om ett lån är dyrt eller inte.

Fairlo är ett av de billigare låneföretagen inom denna kategori.

De har inga extra avgifter såsom avgift för avi, uttag mm. Det går att göra nya uttag vilket inte går hos alla. Dessutom har de blixtsnabb utbetalning oavsett tid på dygnet vardag som helg (i alla fall är det min upplevelse). De har olika räntesatser på olika lånebelopp men de är ändå billigare än många som tex Fwrratum, Flexlimit, Viaconto, Sms-pengar, Monett mi med flera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Man kan inte enbart gå på månadsbeloppet rakt av utan man måste titta på räntesats och ev. tillkommande avgifter för att se om ett lån är dyrt eller inte.

Fairlo är ett av de billigare låneföretagen inom denna kategori.

De har inga extra avgifter såsom avgift för avi, uttag mm. Det går att göra nya uttag vilket inte går hos alla. Dessutom har de blixtsnabb utbetalning oavsett tid på dygnet vardag som helg (i alla fall är det min upplevelse). De har olika räntesatser på olika lånebelopp men de är ändå billigare än många som tex Fwrratum, Flexlimit, Viaconto, Sms-pengar, Monett mi med flera.

Fast månadsavgiften är ju det viktigaste. Om du har andra lån så vill du ogärna betala 500 kr i månaden på ett till lån på 20 tusen? Sen är ju räntan hög, runt 18 procent när man istället skulle kunna få 5-6 någon annanstans. Hur kommer det sig ett folk lånar därifrån? Är det för att Fairlo har låga krav? Kan man som arbetslös med a kassa ta lån där eller vad är grejen?
 

Erikovic

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Fast månadsavgiften är ju det viktigaste. Om du har andra lån så vill du ogärna betala 500 kr i månaden på ett till lån på 20 tusen? Sen är ju räntan hög, runt 18 procent när man istället skulle kunna få 5-6 någon annanstans. Hur kommer det sig ett folk lånar därifrån? Är det för att Fairlo har låga krav? Kan man som arbetslös med a kassa ta lån där eller vad är grejen?
Ganska lätt att få, ingen uc tas. O belastar därför inte ditt kreditbetyg. Så därför, bra!
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Ganska lätt att få, ingen uc tas. O belastar därför inte ditt kreditbetyg. Så därför, bra!

All right, dom verkar ta bisnode? Anledningen varför jag ställer mig lite frågande är för att en bekant till mig har pratat om detta och vill lösa ett par dyra krediter. Han har inga anmärkningar alls hans uc score ligger på 0,60 och hans senaste bisnode vilket var 2020 oktober nånstans så visade den på score 635 och 1.0 kreditrisk.
Han har dock bara a kassa som inkomst. Han vill låna 20 tusen men jag tycker det låter så mycket i månaden med 516 kr. Men oavsett hur ser hans chanser ut?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 808
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Förstår inte hur så många kan tycka detta är ett bra lån? 20K så ska man betala 516 kr i månaden! Det är ju sjukt dyrt, andra låneföretag har ju en månadsavgift på runt 2-300 som max.
Vilka andra smslåns-företag har ett månadsbelopp på 200-300 kronor max där den beviljade krediten är på runt 20 00? Kan ju inte vara Northmill du pratar om, inte vivus, inte Lumify, inte smspengar osv. Vilka lån menar du? Banklån kanske...?
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
All right, dom verkar ta bisnode? Anledningen varför jag ställer mig lite frågande är för att en bekant till mig har pratat om detta och vill lösa ett par dyra krediter. Han har inga anmärkningar alls hans uc score ligger på 0,60 och hans senaste bisnode vilket var 2020 oktober nånstans så visade den på score 635 och 1.0 kreditrisk.
Han har dock bara a kassa som inkomst. Han vill låna 20 tusen men jag tycker det låter så mycket i månaden med 516 kr. Men oavsett hur ser hans chanser ut?
Ytterst få ställen du kan ha en kredit på 20.000 och betala 500 i månaden, svårt att se att du hittar någon som är mindre i månaden
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 808
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
All right, dom verkar ta bisnode? Anledningen varför jag ställer mig lite frågande är för att en bekant till mig har pratat om detta och vill lösa ett par dyra krediter. Han har inga anmärkningar alls hans uc score ligger på 0,60 och hans senaste bisnode vilket var 2020 oktober nånstans så visade den på score 635 och 1.0 kreditrisk.
Han har dock bara a kassa som inkomst. Han vill låna 20 tusen men jag tycker det låter så mycket i månaden med 516 kr. Men oavsett hur ser hans chanser ut?
Nja alltså relativt låg ränta 14 % - 19
% tror jag det är. Bäst på marknaden. Just med inkomst är det 120 000 per år minst som man måste tjäna. Jämför man med andra så är 516 kronor förhållandevis lite på en kredit av 20 000. Vart skulle du kunna få ett bättre erbjudanden tänker jag?
Har har en inkomst över 120 000 och inga anmärkningar så ser det ljust ut. Skulle tippa på att han till en början får beviljat 5000-10000. Vilket kanske är bra om hans inkomst är begränsad.
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Nja alltså relativt låg ränta 14 % - 19
% tror jag det är. Bäst på marknaden. Just med inkomst är det 120 000 per år minst som man måste tjäna. Jämför man med andra så är 516 kronor förhållandevis lite på en kredit av 20 000. Vart skulle du kunna få ett bättre erbjudanden tänker jag?
Har har en inkomst över 120 000 och inga anmärkningar så ser det ljust ut. Skulle tippa på att han till en början får beviljat 5000-10000. Vilket kanske är bra om hans inkomst är begränsad.
Hans årsinkomst 2021 är 260 000 cirka. Han har varit arbetslös runt 6 mån
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 808
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Hans årsinkomst 2021 är 260 000 cirka. Han har varit arbetslös runt 6 mån
Han behöver en inkomst för året 2020. Det spelar tyvärr ingen roll om han har arbete och inkomst nu. Vissa företag kan gå med på att man skickar lönespec osv. Tror dock inte fairlo fungerar så.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp